شبکه اجتماعی بورس

به صورت سنتی تالار معاملات بورس شامل یک نمایشگر قیمت سهام و یک سالن با چند صندلی است. در واقع وجود نمایشگر در آن مکان ویژگی خاصی نیست، ویژگی اصلی آنجا، سالنی است که سرمایه‌گذاران در آن مکان گرد هم جمع می‌شوند و در خصوص بازار و روند آن صحبت می‌کنند. در واقع تالار بورس صرفا یک بستر برای ایجاد شبکه اجتماعی بین سرمایه‌گذاران بود.
شبکه اجتماعی بورس، به صورت ساده یعنی اینکه وقتی که شما متوجه ضرر در شرکتی می‌شوید، شخص دیگری برای شما توضیح می‌دهد که، “این افت قیمت طبیعی است و دلیل آن مجمع است” و یا اینکه “این شرکتها همیشه این فصل سال یک افت قیمت دارند، و دلیل آن فصلی بودن کسب و کار شرکت است” و اقسام این دلایل که اطلاع از آنان باعث می‌شود، در شرایط مختلف افراد تصمیمات نادرست نگیرند.
شبکه اجتماعی بورس، به صورت ساده یعنی اینکه وقتی شما متوجه تغییرات در سطح مدیریت یک شرکت می‌شود، شخص دیگری برای این تغییرات را تفسیر کند و به شما توضیح دهد که “فلان شخص مدیر لایقی است و نگرش بازار به او مثبت است، پس احتمال مثبت شد نماد آن شرکت یا هلدینگ وجود دارد”.
شبکه اجتماعی بورس، به صورت ساده یعنی اینکه تمام اطلاعاتی که شما نمی توانید از روند قیمت و صورت مالی استخراج کنید از این شبکه بدست آورید.
شبکه اجتماعی بورس، به صورت ساده یعنی اینکه وقتی بازار دچار نوسان و تغییرات قیمت می‌گردد، افراد با دلگرمی دادن به یکدیگر کمک کنند تا از این شرایط بدون تصمیمات هیجانی خارج شوند.
در دنیای معاملات آنلاین سهام فقدان این شبکه‌‌های اجتماعی و فقدان وجود مرشد در کنار سرمایه‌گذاران تازه‌کار موجب می‌شود، که افراد در شرایط جدید تصمیمات هیجانی بگیرند و نتیجه این تصمیمات را با زیان مالی و دلسردی از بازار بپردازند.
مقاله بخش حمایت فکری از سرمایه گذاران راه حل جهانی برای این مساله را معرفی می‌کند.